tid

Även detta är baserat på en liten konveration jag och den fina hade tidigare under kvällen...

tid existerar inte...
tid är ett relativt begrepp som är grovt överskattat av mänskligheten...
tid har en så negativ klang...jag är rädd för den ibland...
den vrider ur kraften ur dig som du vrider ur en handduk. Och när det inte längre finns någonting kvar av dig kommer alla kraven som du inte har tid med...om du inte har tiden att förändras förstås...
tid är som om jag stod bredvid en bomb inuti en glaskula och jag vet att när den smäller är det bara jag som dör för att jag är där inuti och fastän jag vet det kan jag inte ta mig ut för jag hinner inte för att jag har så jävla mycket att göra...jag har heller inte tid att fly...
man är medveten om tiden utan att kunna kontrollera dess framfart, sina måsten vore inte allting bättre utan tid? Ibland känns det som om allt skulle vara bättre om jag inte var medveten om det...
Allt detta tjat om att man måste ha tid...vem har tid...jag har då aldrig sett den...

Jag hinner inte med någonting...fast någonting måste jag ju hinna med eftersom jag har så bråttom hela tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback